تعمیر ریل کشو: نحوه تعویض و قرار دادن کشوهای ریلی
نوشته شده توسط : rad

تعمیر ریل کشو
کشوها و کشوهای کابینت یکی از مهم ترین قسمت های هر خانه ای است و به دلیل دسترسی آسان آنها، این مکان خوب است. برای قرار دادن وسایل و لوازمی که زیاد استفاده می شود. شاید برای شما هم پیش آمده باشد که هنگام باز کردن یا بستن کشوها گیر کرده باشد. این یک مشکل رایج است که مردم با آن روبرو هستند. در این مورد، یکی از کارهایی که می توان برای حل این مشکل انجام داد، روغن کاری کشو و ریل آن است.
لوله یا نوار با کیفیت برتر نرمی و سهولت جابجایی، عدم نیاز به نیروی بیش از حد و توانایی تحمل وزن کمد، کشو و درب از ویژگی هایی است که یک ریل خوب باید داشته باشد. انواع مختلف ریل کشو عبارتند از: ریل پشت سر هم، ریل آتش نشانی، ریل توپی (تلسکوپی)، ریل باکس پشت سر هم و ریل لگرا.
کشوهای جدید دارای ریل های پلاستیکی یا توپی هستند و با کمک آنها باز و بسته می شوند. این ریل ها به مرور زمان فرسوده می شوند و کشوها کار نمی کنند یا به راحتی گیر می کنند. در مورد کشوهای چوبی، این پدیده بیشتر در فصل گرما رخ می دهد زیرا رطوبت باعث متورم شدن چوب می شود. با این حال، قبل از انجام کاری برای رفع این مشکل، کشو را بردارید تا بازرسی آسان‌تر شود.

تعویض ریل کشو
برای تعمیر کشوها با ریل های توپی یا پلاستیکی، تنها چیزی که نیاز دارید کاغذ سنباده و یک پیچ گوشتی است. ریل روی کشو دارای دو قسمت است که یکی روی کشو و دیگری بر روی بدنه کشو یا کابینت نصب می شود، هیچ قسمت متحرک ریل روی بدنه کابینت یا کشو وجود ندارد، اما یک غلتک ریلی وجود دارد. روی کشو اگر ریل آسیب دیده است، به سادگی ریل را روی کشو تعویض کنید.
برای این کار باید کشو را از کشو بیرون بکشید و آن را به پهلو بخوابانید. سپس با استفاده از پیچ گوشتی، پیچ های دو طرف ریل را باز کرده و ریل را بردارید. اگر ریل ها قبل از چسباندن به کشو چسبانده شده اند، باید چسب خشک شده را با استفاده از کاغذ سنباده بردارید. بهترین ابزار برای این منظور، کاغذ سنباده با لرزش گرد است، اما اگر به آن دسترسی ندارید، می توانید از سمباده استفاده کنید و کار را به صورت دستی انجام دهید.
در تهیه ریل کشو جدید دقت کنید تا بتوان ریل با کیفیت و مناسب خریداری کرد. بهترین کاری که می توانید انجام دهید این است که ریل قدیمی را به یک فروشگاه سخت افزار ببرید و مشابه آن را بخرید.
مرحله بعدی نصب ریل های جدید است. برای قرار گرفتن در کشو، کافی است ریل جدید را در جای ریل قدیمی قرار دهید و با توجه به علامت های چپ و راست که معمولاً روی ریل مشخص می شوند، آن را در جهت صحیح وصل کنید.
کشو را در جای خود قرار دهید و آن را امتحان کنید. اگر کشو به درستی جا نمی‌شود، با باز کردن پیچ‌های داخل دو سوراخ بیضی شکل، ریل را به بالا یا پایین تنظیم کنید و سپس پیچ‌ها را سفت کنید.
توجه: گاهی اوقات ریل ها کارایی خود را از دست می دهند یا به دلیل استفاده نادرست آسیب می بینند، در چنین مواردی نمی توان آنها را تنظیم یا روغن کاری کرد و باید تعویض شوند. هنگام تعویض و انتخاب ریل جدید، باید وزن جعبه یا کشو و وزن وسایلی را که می خواهید در کشو قرار دهید در نظر بگیرید و ریل مناسب را انتخاب کنید.
علت باز شدن کشوها به خودی خود
شاید برای شما هم پیش آمده باشد که کشوهای کابینت پس از مدتی خود به خود باز شوند، اما علت چیست؟ یکی از دلایل اصلی باز شدن کشو قرار دادن وسایل بسیار سنگین در کشو است که پس از مدتی باعث از کار افتادن ریل و در نتیجه باز شدن خود به خود در کشو می شود. به همین دلیل هنگام تعویض و انتخاب ریل باید به وزن کشو و وزن وسایلی که می خواهید در کشو قرار دهید توجه کنید و ریل را با توجه به نیاز خود انتخاب کنید.
یکی دیگر از دلایل باز شدن کشوها به خودی خود نصب نادرست ریل ها است، بنابراین آویز نمی تواند کشو را در جای خود ثابت کند.
نحوه تنظیم کشو
اگر کشو به درستی در جای خود قرار نگرفته است، باید پیچ های داخل دو سوراخ بیضی شکل را باز کنید تا ریل به سمت بالا یا پایین تنظیم شود و در نهایت پیچ ها را ببندید تا کشو در جای خود قرار گیرد.نصب مطمئن شوید که لبه کشو با بدنه در تماس است و به راحتی در داخل ریل حرکت می کند.
نحوه قرار دادن کشوها
کشو را تا انتها بیرون بکشید و آویزها را در دو طرف کشو رها کنید. برای این کار باید چوب لباسی سمت راست را با دست راست بگیرید و به سمت پایین بکشید و با دست چپ آویز چپ را بگیرید و بالا نگه دارید تا کشو بیرون بیاید. حالا به علامت های چپ و راست روی ریل ها توجه کنید تا کشو را قرار دهید و کشو را در جهت درست قرار دهید. توجه داشته باشید که ابتدا باید زبانه های ریل را در جای خود قرار دهید، حالا می توانید کشوها را جا دهید. در مرحله بعد باید لبه های فلزی کشو را وارد ریل کنید و کشو را کاملا صاف و در یک جهت وارد ریل کنید. سپس با یک ضربه ملایم کشو را داخل کابینت قرار دهید.
تعمیر رخت آویز کشو
گاهی اوقات آویزهای کشو به درستی کار نمی کنند که این به دو دلیل می تواند باشد. دلیل اول این است که نصب نامناسب باعث ایجاد فاصله بین انتهای ریل و آویز می شود و آویز نمی تواند ریل را نگه دارد و ثابت کند. در این موارد، کشوها و ریل ها باید دوباره تنظیم شوند تا این شکاف اصلاح شود.
دلیل دیگر می تواند خرابی آویزها باشد که استحکام کافی برای نگه داشتن کشوها را ندارند. در این صورت آویز را عوض کرده و مدلی متناسب با وزن کشو جایگزین آن می کنید.
امیدواریم این مقاله برای شما مفید بوده باشد. اگر تجربه ای در این زمینه دارید، آن را با ما در میان بگذارید. همچنین، اگر سوالی در این زمینه دارید، لطفاً آن را در قسمت نظرات با ما در میان بگذارید تا در اسرع وقت پاسخ دهیم.

 




:: بازدید از این مطلب : 2
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 16 ارديبهشت 1403 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: