نکات مهمی که نجارها باید بدانند!
نوشته شده توسط : rad

کلاس‌های هنرهای صنعتی برای اولین بار در سال 1880 برای طبقات متوسط ​​معرفی شد و از آن زمان، برای چندین قرن، شرکت در کلاس‌های نجاری، مکانیک، طراحی و چاپ یک آموزش بسیار رایج برای مردان جوان بود. اما به مرور زمان کارگاه‌ها و کلاس‌های عملی از آموزش متوسطه در دهه‌های بعد حذف شد و با کاهش بودجه‌های آموزشی و افزایش تاکید بر اجرای آزمون‌های استاندارد، مدارس شروع به شفاف‌سازی انتخاب‌ها و مؤسسات انتخاب خود کردند و این امر کار را دشوارتر کرد. . او همچنین بر کلاس های آمادگی کالج و فصل های درسی که برای قبولی در این آزمون لازم بود، تمرکز کرد. دیگر زمان و هزینه کافی برای کلاس های پر ابزار و دندان اره وجود نداشت و همه رشته های آموزشی به نوبه خود شروع به حذف کلاس های عملی کردند و معتقد بودند که در آینده دانش آموزان علاقه مند می توانند آنها را در کلاس های حرفه ای تری بیاموزند.

حذف کلاس های عملی مایه تاسف بود زیرا دانش آموزان هرگز به طور خاص برای تجارت آموزش ندیدند در گذشته، چه این دانش‌آموزان جوان نجار می‌شدند یا پزشک، این کلاس‌ها مهارت‌های دستی لازم را برای همه مردان آموزش می‌دادند تا از آن استفاده کنند و حتی گاهی اوقات از انجام آن لذت می‌بردند. و آنچه در نظر گرفته شد تبدیل آنها به انسان هایی چند بعدی بود که بتوانند همزمان از هر دو دست استفاده کنند و از ذهن آنها کمک بگیرند.

مطمئناً بزرگترین کمبود در کلاس هنرهای صنعتی در کلاس نجاری بود. دانستن نحوه قلع و قمع کردن با چوب همیشه به شما کمک می کند تا به راحتی در خانه حرکت کنید و چیزی را تعمیر کنید یا به راحتی وسایل جدید بسازید. نجاری یکی از اولین مهارت های تکامل یافته است که توسط دست انسان ایجاد شده است. دنیای ماقبل صنعتی عمدتاً از چوب ساخته شده بود و برای هزاران سال مردم درک ابتدایی از چوب و نحوه کار با آن داشتند.این تا نیمه دوم قرن گذشته ادامه یافت و هم تاجران و هم حرفه ای ها به اندازه کافی برای ساختن قفسه های چوبی، کابینت و حتی صندلی برای بستگان خود اطمینان داشتند.

امروزه، در عصر کارخانه‌ها و پلاستیک‌ها، هنر نجاری از یک مهارت ضروری و رایج به مهارتی مرموز و الهام‌بخش تبدیل شده است. زیرا اکثر مصرف کنندگان در قرن حاضر به خرید از تولیدکنندگان بزرگ به جای فروشگاه های چوب محلی عادت دارند. امروزه اگر کسی میز یا صندلی خود را بشکند، به جای اینکه به سراغ فروشندگان زیاد آن منطقه برود، سراغ یک نجار محلی می رود و خودش محصولی بادوام، زیبا و منحصر به فرد خلق می کند، یک هنرمند واقعی به حساب می آید. شما برای رشته نجاری یا حتی نجاری مجهز نیستید، اما خوب است بدانید که هنوز دیر نشده است. در زیر برخی از مهارت های اولیه نجاری برای کمک به پیشرفت شما آورده شده است. هیچ یک از این راه حل ها گران یا خطرناک نیستند و حتی به ابزارهای فانتزی هم نیاز ندارند. این نکات مفاهیم اساسی هستند که هر نجار باید بداند.

چگونه عملکرد و رفتار یک تکه چوب را تخمین بزنیم؟

بهتر است قبل از شروع کار جهت درست را پیدا کرده و از ابزار برای سفت کردن قطعه کار با زاویه مناسب استفاده کنید. همانطور که درخت رشد می کند، حلقه بافت آن بزرگتر می شود و روی هم قرار می گیرد و در نهایت رگه های زیبایی برای مصرف تنه آن باقی می ماند. این کار را برای هر کسی که متوجه دانه های چوب روی تابه نمی شود دشوار می کند. کار با دانه درخت درست مانند نوازش یک گربه است. در جهت درست. همچنین مهم است که بدانید رطوبت چگونه شکل چوب را در طول یک سال تغییر می دهد، زیرا این تغییر شخصیت در همه انواع چوب رخ می دهد و اگر آن را نادیده بگیرید، دچار مشکل خواهید شد.

اره، رنده و اسکنه خود را تیز نگه دارید

بیشتر مردم دائماً این داستان را تکرار می کنند که کار با ابزارهای دستی کار خسته کننده ای است، اما باید گفت که مشکل اصلی آنها استفاده از ابزارهای کند است. یک اصل مشترک تعریف شده برای همه نجارها این است که "اجازه دهید ابزار کار خود را انجام دهند" برای برشی صاف و صاف اگر اره شما برای کار کردن به فشار زیادی نیاز دارد، یا رنده شما به قدرت دست زیادی نیاز دارد، "تیز کردن" ابزار به نفع شما نیست.

این کار پایه و اساس کار نجاری است و باید به صورت مستمر انجام شود زیرا کار با ابزار کند نه تنها کارایی کار را کاهش می دهد بلکه بسیار خطرناک است. اگر احساس می کنید باید از تمام توان خود برای ایجاد یک برش عالی با اسکنه استفاده کنید، به احتمال زیاد کنترل و هر چیزی را که در سر راه خود قرار دارد از دست خواهید داد.یاد بگیرید که ابزار خود را به خوبی تیز کنید، سپس کار با چوب احساس سرگرمی، ایمن و سازنده خواهد داشت.

از اره دستی استفاده کنید

علیرغم ابزارهای فراوان، تکنیک های اساسی کاملاً واضح هستند، اما نه همه آنها. استفاده صحیح از رنده دستی مستلزم آموزش و تمرین است تا حس ایجاد و برش‌ها را از درشت تا ریز ایجاد کنید. علاوه بر این، لبه های آن خم می شود و کلاهک آهنی آن به درستی قرار نمی گیرد. این مهارت ها را می توان با کمی جستجو به دست آورد. علاوه بر این، استفاده از رنده دستی یک مهارت مفید است. پیشنهاد می‌کنم یک اره قدیمی بردارید و فیلم‌های آموزشی را پیدا کنید تا همه چیزهایی را که باید بدانید.

چوب خود را با ابزار دستی آماده کنید!

شما ممکن است یک اره رومیزی با رنده 30 سانتی متری داشته باشید، اما ما این ابزار را نداریم. مراقب باشید در دام خرید ابزار برای تولید نیفتید. هنگام کار با چوب، از وسایل دستی خود بیشتر استفاده کنید و از تک تک آنها لذت ببرید. اگر می دانستید که صنعتگران چگونه چوب خود را با ابزار دستی قبل از استفاده از ماشین آلات مرتبط با صنعت مبلمان آماده می کنند، نجاری ابزار دستی را بسیار کارآمد و بادوام خواهید یافت. نوین چوب با سابقه درخشان در حوزه واردات و عرضه ماشین‌آلات صنعتی، در جایگاه نخست این حوزه قرار دارد.

نوین چوب فروشنده انواع دستگاه های نجاری و صفحه ای

نوین چوب فروشنده انواع دستگاه های نجاری و صفحه ای در تهران و شهرستان ها می باشد. از محصولات نوین چوب می توان به اره اسلایسر ، دستگاه سوراخ رن ، دستگاه جلوبرنده و … اشاره کرد . در صورت نیاز به مشاوره جهت خرید محصولات نوین چوب شما می توانید با شماره های ۰۲۱۹۱۰۰۱۰۱۸ تماس حاصل نمایید و یا به اینستاگرام novinchoobco دایرکت ارسال نمایید تا مشاوران ما شما را بطور کامل راهنمایی نمایند.





:: بازدید از این مطلب : 2
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 19 ارديبهشت 1403 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: